Dziś proponuję materiały z ćwiczeniami dla dzieci, które zaczęły prawidłowo wymawiać głoski: „s” lub „sz”, a także dla tych, którzy przygotowują się do właściwej wymowy głoski „r”:
Dziś proponuję ćwiczenia utrwalające głoskę (s) w zdaniach, wierszykach i zagadkach. Jeżeli dziecko umie już poprawnie wypowiedzieć tę głoskę w izolacji, sylabach, wyrazach i wyrażeniach (z językiem za zębami), to kolejnym etapem są właśnie zdania, wierszyki i opowiadania.
Proponuję ćwiczenia pionizacji języka "Głoski T i D" z kostką. Przy dziąsłowej wymowie głosek t i d czubek języka unosimy do wałka dziąsłowego za górnymi zębami, otwieramy szeroko buzię.
Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza oraz kostka. Gracze kolejno rzucają kostką i czytają sylabę pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 5 kolejkach rzutów.
Proponuję ćwiczenia oddechowe.
Ćwiczenia oddechowe - parasol. Parasol dzieci mogą dowolnie pokolorować. Wycięte krople należy przenieść za pomocą słomki (zasysając) na ilustrację z parasolem. Krople można opisać np. ćwiczoną głoską. Dodatkowo można określić położenie kolejnych kropli względem parasola np. pod parasolem lub poprosić o ustawienie kropli na określonym kolorze np. na niebieskim pasku parasola.